Az e-kereskedelem 2013-as trendjei

A fogyasztók évről-évre többet várnak el a digitális tartalmaktól, webáruházaktól, így az azokat működtető vállalatoknak, cégeknek mindent meg kell tenniük, hogy kielégítsék felhasználóik  megnövekedett igényeit. Ma már alapelvárás egy e-kereskedelemmel foglalkozó honlappal szemben, hogy kényelmessége mellett személyre szabható legyen és biztosítsa a felhasználói élményt. Azonban a  felgyorsult fejlődésnek köszönhetően idén ez már nem elég. Lapunk a websitemagazine.com nyomán közli azt a 13 legfontosabb dolgot, amire 2013-ban egy e-kereskedelemmel foglalkozó internetes boltnak fel kell készülnie.

 

Az e-kereskedelem 2013-as trendjei

1. A személyre-szabhatóság követelménye
A személyre-szabhatóság igényében semmi újdonság sincs, azonban a technológiai fejlődésnek  köszönhetően ma már könnyen elkészíthető egy ilyen lehetőséget kínáló honlap. Márpedig manapság talán ez a legfontosabb követelmény, ugyanis a vásárlók azokat a honlapokat preferálják, amelyik  kielégítik efféle igényeiket és hamar otthagyják azokat, ahol ez nem található meg.

2. A személyre-szabhatóság túllépése a kiskereskedelmen
Eddig főleg a kiskereskedelemmel foglalkozó honlapokra volt jellemző a személyre-szabhatóság, azonban 2013-tól az olyan vezető iparágakban tevékenykedő vállalatok, mint a turizmus, média, is ki fogják használni a személyreszabhatóság által nyújtott előnyöket.

3. Személyes ajánlatok
Egy új megoldás segítségével a felhasználók pillanatok alatt megtalálhatják a számukra megfelelő termékeket. A weboldalak a fogyasztók által feltöltött adatok (életkor, nem családi állapot stb.) segítségével könnyítik meg a keresett termékekhez való eljutást, így jelentősen lerövidítve a keresés idejét.

4. Valós idejű ajánlatok
A trendkövető webáruházak 2013-tól nem csak az eddig tárolt adatokból fognak dolgozni, hanem jelenlegi igényeinkre is nagyobb hangsúlyt fognak fektetni, így biztosítva a felhasználó élmény növelését!

5. Hűségprogramok
A webáruházak számára eddig is fontos volt, hogy látogatóik elégedettek és visszatérőek legyenek, azonban idén minden eddiginél fontosabb lesz a hűséges vásárlók megtartása és jutalmazása. Így a webáruházaknak fel kell készülniük a megfelelő hűségprogramok kialakítására.

6. A mobil eszközök növekvő jelentősége
Ma már szinte kötelező egy honlap számára, hogy felülete tökéletesen jelenjen meg az új mobileszközökön. 2013-ban viszont ez önmagában már kevés lesz! A weboldalaknak a platformra jellemző ajánlatokkal kell készülniük, figyelembe véve az okostelefonok és tabletek nagy előnyét, a mobilitást.

7. Az összes mobil platform figyelembevétele
2013-ban alapelvárás, hogy egy weboldal az összes mobil platformon (Android, iOS, Windows Phone stb.) ugyanolyan jól működjön, hiszen nem feltételezhetik, hogy az összes vásárló ugyanolyan telefont használt.

8. Az összes kommunikációs csatorna kiaknázása
A marketing legfőbb célja az kell legyen, hogy a webáruház termékeit, ajánlatait beépítsük a fogyasztói tudatba akár telefonról, akár számítógépről böngészik a weboldalt.

9. Probléma nélküli üzemelés az összes platformon
A weboldal technikai hátterét mind az asztali gépekhez, mind tabletekhez és okostelefonokhoz is biztosítani kell, ugyanis a fogyasztók elvárják hogy a vásárlás probléma nélkül menjen végbe.

10. Big Data – Nagymennyiségű adatok részletes elemzése

Az eddigi trendet, miszerint kevesebb adatot (pl. értékesítési adat) kell részletesen elemezni, hamarosan felváltja az ún. „Big Data” elemzési trend, amely nagy mennyiségű és sokirányú adatot elemez. Azok cégek, akik korán felismerik az ebben rejlő lehetőségeket, hatalmas fejlődésen fognak keresztül menni és könnyen legyőzhetik versenytársaikat a jobb felhasználói élmény biztosításával.

11. Big Data – a fogyasztó legjobb barátja
2013-ban fogják bevezetni ezt az új elemzési trendet, ezáltal jobban megismerik felhasználóikat, így nem csak időt spórolnak nekik a kereséseknél, hanem biztosítanak számukra különleges, személyes  ajánlatokat.

12. A közösségi média szerepének növekedése az e-kereskedelemben
A nagy cégek, vállalatok a weboldalak mögött sokáig óvakodtak a közösségi oldalak használatától (Facebook, Twitter stb.), ám végül ők is belátták, hogy manapság talán ez a legfontosabb kommunikációs csatorna, amin keresztül elérhetik a vásárlókat. 2013-tól kezdve a vállalatok stratégiájának fontos részévé fog válni a közösségi oldalon fellelhető adatok elemzése. A céljuk ezzel természetes ugyanaz: a jobb felhasználói élmény biztosítása saját weboldalukon.

13. A B2B, mint az új B2C kommunikáció
Természetesen az előző 12 pontot nem csak a vállalatok nagyközönség felé irányuló kommunikációjában fogjuk látni, hanem egymás között (B2B) is alkalmazni fogják.

 

Forrás: websitemagazin

CCO Magazin info / Tóth Viktor