Facebook Marketing Útmutató Konferencia

Nap, mint nap több mint egy milliárd ember klikkel a Facebookra, online tevékenységünk 25%-át itt folytatjuk. Nem csoda hát, ha az e-mail marketinget felváltja a Facebook marketing. Kezdjük felismerni, hogy ha nem használjuk ki a lehetőségeket, lemaradunk. De hogyan csináljuk? Erre kaphattunk választ a Netkreatív eseményén. A Facebook Marketing – Útmutató a közösségi marketinghez c. könyv a nyár első napján jelent meg. Ennek kapcsán rendezett konferenciát a szerző, Tóth Mihály és csapata. A CCO Magazin ott járt a képzésen.

Tóth Mihály több, online marketinggel foglalkozó könyv megírása után, egy dolgot bizton állított: a megjelenésnek egyedinek és változatosnak kell lennie. A Facebook oldalt elkészíteni nem elég, releváns tartalommal is elő kell rukkolnunk. Ez lehet szöveg, fotó vagy videó, a lényeg mégis az, hogy a Facebook page kiegészítse a honlapunkat, blogunkat.

Miklovicz Norbert, a Marketing112 egyik alapítójaként a hatékony Facebook-marketing és a tudatos marketingtervezés közötti párhuzamokról beszélt. Mindkettőt tudatosan kell tervezni, stratégiát kell kidolgozni. A stratégia Reális, Elérhető, Mérhető, Elosztott és Konkrét, kell, hogy legyen. Napi három posztot ajánl, minden idősávot kipróbálva. Az arculat, a szín és a forma ugyanúgy a kommunikáció eszköze, bizalmat kell ébresztenie.

Szabó Zsuzsa, az Antavo marketingese és társalapítója előadást tartott arról, hogyan lehet sikeres promóciókat futtatni. Ezek segítségével új e-mail címeket, potenciális vásárlókat szerezhetünk. A legjobb, ha a promóció 5-9 napig tart és ha saját terméket sorsolunk ki. A lényeg, hogy látogatóink fontosnak érezzék magukat.

Lévai Richárd, az RG Stúdió képviseletében elmondta, hogy a Facebook marketingre folyamatként kell tekintenünk. Nem a rajongók (a likeolók) száma a lényeg, hanem az, ha elérjük a célcsoportot. Ezzel hosszú távon komoly megtakarításokat lehet elérni.

Rung András, webergonómiával foglalkozó szakember a Facebookon való kommunikálás előnyeivel ismertette meg a hallgatóságot. Az ergonómia alapelve, hogy egy kattintásra van tőlünk az, akinek valamit mondani szeretnénk. Az üzleti életben az új partnereket könnyen el lehet érni a Facebook keresőrendszere segítéségével. A chat és az e-mail nem válik szét, azaz egy szálon zajlik a kommunikáció.

A napot Tonk Emil előadása zárta, amely mindannyiunk számára útmutatásul szolgálhat. A legfontosabb dolog az, hogy bármit csinálunk, azt profi módon tegyük. Nem elég, ha csak „rajta vagyunk” a Facebookon, fel kell ismernünk az előnyeit és azokat hatékonyan ki kell aknáznunk. Figyelnünk kell a stílusra, a helyesírásra, és arra, hogy emberiek maradjunk.

A Facebook nem játékszer, hanem kiváló marketing kommunikációs eszköz. Ne sajnáljuk az időt, a pénzt, az energiát, mert ezek mind megtérülnek.

 

CCO Magazin / Ujhelyi Irma