Mennyit költöttünk az interneten reklámra és marketingre, 2012-ben?

A Marketing112 oldalán megjelent egy elemzés az az interneten marketing 2012-es költéseiről. Lapunk felidézi a Marketing112 cikkét.

Mennyit költöttünk az interneten reklámra és marketingre, 2012-ben?

Mindig érdeklődéssel olvasom az előző év digitális reklámköltés adatait, mert olyan trendekre mutathat rá (vagy éppen igazolhat), amit beépíthetünk a hátralévő vagy következő évi online marketing tervünkbe, marketing stratégiánkba. Idén is megérkezett az IAB Hungary felmérése, amit ezúttal is a PwC tanácsadó cég gyűjtött össze.

Az Adex névre keresztelt felmérés öt területet (költést) vizsgál, becsül meg. Ezek az alábbiak:

  • Display (pl. banner)
  • Search (PPC rendszerek: Adwords, Etarget)
  • Listing (Autó, állás, ingatlanhirdetés, ár-összehasonlító oldalak)
  • E-mail (eDM)
  • Mobil (mobilreklám: display és kattintás-alapú, ppc)

Egyedül a Listing terület készült becsléssel, a többi területen önbevallás is történt. A felmérésben 30 médiacég/saleshouse és 20 ügynökség vett részt.

Ami a legfontosabb: Annak ellenére, hogy a GDP -1,7%-al és maga, a reklámpiac csökkent, a digitális reklámköltés 2012-ben (is) 14%-al növekedett!
A 2012-es digitális reklámköltés 35.65 mrd Forint volt.

A területek szerinti megoszlás:

  • Display: 47%
  • Search: 35%
  • Listing: 13%
  • E-mail: 2.5%
  • Mobil: 2.5%

Változások, konzekvenciák

Az előző éveket tekintve egyetlen, a search terület fejlődött leginkább (2009-ben még csak 21.8% volt a részesedése), ami azt támasztja alá, hogy a Google Adwords és Etarget, mint kattintás-alapú hirdetési rendszerek első számú látogató- és ügyfélszerző eszközökké léptek elő. Ezt a saját kkv marketing felmérésünk is igazolja.

A digitális reklámköltés 2012 részletes jelentése itt érhető el.

 

Forrás: Marketing112