A világ egyik vezető oktató és kutatóintézete, az 1821-ben alapított The George Washington University (GW) egy új program keretében lehetőséget nyújt a Master’s Degree in Strategic Public Actions mesterképzésében – onlne – részvételre. Az online kurzuson gyakorló szakemberek illetve az egyetem oktatói, a mai igényeknek megfelelően a gyakorlati életben használt módszerekkel ismertetik meg hallgatóikat.
A GW missziója szerint, ebben az oktatási formában is az a cél, hogy átadhassák a tudást, az eszközöket, úgy hogy a jövő szakemberei megismerjék a helyes elveket és az etikát, és mindezen tudás birtokában tudják kiaknázni az előttük álló karrierlehetőségeket, akár helyi, akár nemzetközi szinten.
A gyorsan változó és fejlődő public relations tevékenység területén ma már a hagyományos technikáknál többre van szükség. Az információk online terjedése és megosztása felgyorsult, pillanatok alatt elérhetővé téve szinte bármit, ezért a szakembereknek a kommunikációs módszereiket is ehhez a tendenciához kell igazítaniuk. A pr-szakembereknek meg kell felelniük az új tendenciák kihívásainak. Ehhez kapnak segítséget a most online is elérhetővé vált The Master of Professional Studies in Strategic Public Relations program elvégzésével.
A program főleg azon szakemberek számára ideális, akik politikai területen, pr-cégeknél vagy vállalati illetve non-profit cégek pr-részlegein dolgoznak. A hangsúlyt a közpolitika színterén való érdekképviselet megvalósításának módszereire helyezi, olyan oktatók segítéségével, akik ezeken a terülteken dolgoznak.
A tanterv fő témái:
- Public Relations Principles and Practices: The Foundations of Public Relations Strategy and Tactics (3 credits)
- Advanced Writing for Communications Professionals: From Context to Composition and Beyond (3 credits)
- Media Relations in the New Media World: New Tools, New Challenges, New Thinking (3 credits)
- The Business and Budgeting of Public Relations: How Public Relations Firms and Departments Operate for Profit and Success (3 credits)
- Ethical Standards in Public Relations and Public Affairs: The Framework of Professional Credibility and Accountability (3 credits)
- Strategic Marketing and Marketing Communications: A New Paradigm for Extending the Reach and Impact of Public Relations and Public Affairs (3 credits)
- Applied Public Relations and Public Affairs Research: Measuring and Evaluating Public Relations and PA Program Success (3 credits)
- Issues Management and Crisis Communications (3 credits)
- Corporate Social Responsibility Communication Strategies (3 credits)
- Political Socialization: How these Factors Impact the Development and Implementation of Public Relations Strategies (3 credits)
- Public Relations and Public Affairs Capstone Research Project: Applying Public Relations and Public Affairs Skills and Knowledge to Independent Research (3 credits)
Az online oktatás előnye a flexibilitás, minden résztvevő a saját napirendjéhez illetve munkájához igazítva vehet részt a kurzusain. A The Graduate Scool of Political Management online rendszere ötvözi a tradicionális oktatási és tanulási módszereket a legfejlettebb internetes és technikai eszközök felhasználásával.
A kurzus folyamán a kar hallgatóinak adott a lehetőség, hogy egymással kapcsolatba lépjenek és egy szoros szakmai hálózatot hozzanak létre. Az oktatók és az osztálytársak egymás közt online oszthatják meg tapasztalataikat, kérhetnek és kaphatnak segítséget illetve választ kérdéseikre. A tanfolyam során folyamatosan frissülő anyagokkal támogatják a résztvevők munkáját és tanulását, melyet az online rendszer segítségével bárhol gyorsan elérhetnek az érdeklődők.
CCO info ( Kovács Szabina)