Egy angliai felmérés szerint a közösségi oldalak okolhatóak a diákok egyre gyengébb iskolai teljesítményéért. Azok a gyerekek, akik túl sok időt töltenek az interneten, rövidebb ideig képesek az órán figyelni. A tanárok szerint a házi feladatok egyre alacsonyabb színvonala is azzal magyarázható, hogy a gyerekek esténként tanulás helyett inkább facebookoznak vagy twittereznek.
Sokan amiatt is aggódnak, hogy a helyes angol nyelvtan helyett egyre többen használják az sms-nyelvet, vagy a chates netnyelvet. Ezek az aggasztó adatok egy ötszáz tanár bevonásával készített tanulmányból származnak, amelyet egy iskolai kirándulásokat szervező cég, a JCA készített el.
“A tanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a diákok szerte az országban egyre több időt töltenek a közösségi oldalakon” – idézte a Daily Mail Janie Burtnek, a JCA szóvivőjének szavait. “Ahelyett, hogy igazi élményeket szereznének, tanulmányi utakra mennének és személyesen járnának össze, egyre inkább a közösségi oldalak bűvkörébe kerülnek.”
A tanárok negyede meg van róla győződve, hogy a leggyengébben teljesítő diákok töltik a legtöbb időt a közösségi oldalakon. Tíz angol tanárból heten úgy hiszik, hogy a gyerekeket egyre jobban bekebelezi a Facebook, a Twitter és a MySpace. Az ötszáz megkérdezett tanár fele szerint ez a függőség kihat az iskolai teljesítményre is, kétharmaduk szerint pedig a házi feladataik is emiatt egyre gyengébbek. A tanárok arról is beszámoltak, hogy bár az iskolákban nem lehet mobil telefont használni, sokan titokban mégis beviszik okos telefonjaikat és így az óra alatt is ápolják virtuális kapcsolataikat.
A megkérdezett tanárok 73 százaléka szerint a szülőknek korlátozni kéne gyerekeik számára a számítógépezéssel töltött időt. 58 százalék gondolja úgy, hogy a mobilok és a számítógépek miatt romlik a gyerekek helyesírása, 54 százalék szerint pedig azért nem bírnak szépen, rendezetten írni a diákok, mert már annyira hozzászoktak a billentyűzet és a touch pad használatához.
Forrás: mixonline.hu