Az üzleti kapcsolatépítésről

A Marketing112 című marketing szakmai portál rendszeresen jó tanácsokat nyújt olvasóinak. Most az üzleti kapcsolatépítés témájában közölt jó tanácsokat, amelyeket mi is megosztjuk olvasóinkkal. (A szerkesztő apró megjegyzése: a cikkben említett pozitív példának, a MAMASZ Marketing Klubnak szerkesztőségünk is tagja.)

Vitathatatlan, mennyire fontos, hogy üzleti kapcsolatokat építsünk. Azon túl, hogy új üzletfeleket szerezhetünk, szélesebbé válik a látókörünk és stratégiai partnerségek születhetnek minden újabb és újabb találkozásból. Kezdő vállalkozóként talán nem tudod, hol találkozhatsz számodra szakmailag érdekes emberekkel vagy hogyan kamatoztasd az új ismeretségeket. Mai kezdőknek szóló blogbejegyzésünkben ebben szeretnénk neked segíteni.

 

Hol születnek új üzleti kapcsolatok?

Kapcsolatépítő üzleti találkozók

Nagyon divatosak az üzleti reggelik, délutánok, randik és egyéb elnevezésű kapcsolatépítő alkalmak. Ezekre szinte bárki regisztrálhat, és a megfelelő összeg befizetése mellett részt vehet a rendezvényen. Általában megszabnak egy éves tagsági díjat (100-300 ezer forint között) és alkalmanként is ki kell fizetned pár ezer forintot a jelenlétért cserébe. Ezeken a rendezvényeken 20-100 fővel találkozhatsz és bemutathatod a vállalkozásod. Születhetnek üzletek akár azonnal is, vagy kérheted, hogy ajánlják a cégedet az ismerőseiknek a résztvevők. Ha rendszeresek ezek a találkozások, idővel egy bizalmi kapcsolat alakul ki a tagok között, ezért később jóval több ajánlás születhet. A legtöbb rendszeres üzleti találkozón lehetőséged van az éves tagdíj befizetése nélkül, vendégként is részt venni, ilyenkor csak a fogyasztásodat kell fizetned (2-4 ezer forint közötti fix összeg.)

Előnye: az ismeretségi köröket kihasználva nagyon sok emberhez eljuthat a szolgáltatásod és búsásan megtérülhet a tagsági díj ára. Hátránya: a heti rendszerességű találkozók sok idődet elveszik.
Szakmai találkozók, konferenciák

A tematikus szakmai rendezvényeken a saját üzleti területed képviselőivel találkozhatsz és cserélhetsz tapasztalatot. Azzal, hogy megismered mások tevékenységét és üzletét, új ötleteket kaphatsz a saját céged fellendítésére. Ha egy nagyobb szakmai konferencián jársz, nem feltétlenül a konkurenciáddal kell megismerkedned, hanem olyan vállalkozókkal is találkozol, akik más szolgáltatásokat kínálnak, ugyanannak a célcsoportnak. A legjobb keresztmarketinget ezekkel a cégekkel végezheted, hiszen ajánlhatjátok egymást az üzletfeleiteknek. Érdemes tehát a konferenciák szüneteiben ismerkedni!

Előnye: Azon túl, hogy új tudást kapsz, kedvező üzleti lehetőségek születhetnek például a keresztmarketing révén. Hátránya: Ha hosszúak az előadások és rövidek a szünetek, kevés idő marad ismerkedni és sokszor a lehetőség sem adott egymás megismerésére, csak ha kezdeményező vagy és leszólítasz másokat.

Üzletember találkozók

Hasonlóak az üzleti reggelikhez és délutánokhoz, ám ezek a találkozók nem rendszeresek és nincsenek tagsághoz kötve. Minisztériumok, egyesületek, iparkamarák és számos más szervezet rendez üzletember találkozókat, rendszerint egy adott ország és Magyarország között. Ezek a rendezvények leginkább stratégiai partnerségek kiépítésére jók és inkább azoknak ajánlott, akik nemzetközi üzleteket is kötnek (vagy már alapvetően külföldi piacra céloznak).

Előnye: Olyan értékes kapcsolatokra tehetsz szert, melyeket máshol nem tudtál volna kialakítani. Hátránya: Ezekből a kapcsolatokból inkább hosszabb távon lesz csak pénzre váltható üzlet és sokszor nehéz értesülni a találkozókról.
Üzleti klubok online

A Facebook gyors elterjedésével váltak egyre népszerűbbé a tematikus online üzleti csoportok. A tevékenységi körödhöz kapcsolódó vállalkozókkal, döntéshozókkal ismerkedhetsz meg ezeken a platformokon. Felvethetsz téged érintő kérdéseket, hozzászólhatsz szakmai témákhoz, kereshetsz új kapcsolatokat. Ahogyan az offline klubok estében az új tudás és tapasztalatok mellett, itt is nagy jelentősége lehet a közös marketingnek, a közös projekteknek. Idővel a legtöbb klubban sor kerül személyes találkozókra is, ezeken mindig érdemes részt venned.

Előnye: bármikor, bárhonnan tarthatod a kapcsolatot a klub tagjaival és egyszerre sok emberrel kommunikálhatsz. Hátránya: messziről jött ember azt mond, amit akar- tartja a mondás, és sokszor valóban bebizonyosodik, hogy akad egy-két ember, aki valótlanságokat állít. Emellett, ha nem figyelsz, nagyon sok idődet elveheti a posztok követése.

MAMASZ személyes találkozó, klubest
Magyarország egyik legnagyobb marketingeseket és üzletembereket összefogó klubja, a MAMASZ.(www.mamasz.hu)


Tematikus bulizások

Egyre divatosabbak ismét a tematikus bulik. A közismert építész, orvos, vagy jogász bál mellett én személy szerint hallottam már a Hajbakapás partyról (buli fodrászoknak), vagy a nemrég debütáló Midnight Meetingről (buli marketingeseknek, reklámszakembereknek). Ezeknek a rendezvényeknek az a célja, hogy lazán, bulizva köthess üzleti ismeretségeket a te területeden tevékenykedőkkel.

Előnye: Ellazulva, szórakozva köthetsz új kapcsolatokat. Hátránya: A dübörgő zenében és a feles poharak társaságában nem feltétlenül az üzletről fogsz beszélgetni, ha megismerkedsz valakivel.

Ma megtudhattad, hogy hol, jövő héten szerdán pedig kiderül, hogy hogyan ismerkedj. Te jársz hasonló kapcsolatépítő találkozókra? Hogyan szerzel új üzleti kapcsolatokat?

Én többek között Magyarország egyik legnagyobb marketingeseket és üzletembereket összefogó klubjának, a MAMASZ-nak vagyok a tagja.

Szaladják Linda

Forrás: Marketing112