Evolution & Mobile Hungary 2016: Napi átlag másfél órát lógunk a Facebook-on

Izgalmas adatok láttak napvilágot az Evolution & Mobile Hungary konferencián a hazai közösségi média felhasználási szokások kapcsán. Kiderült, hogy átlagosan közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebook-ot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak. Itthon 5,1 millió felhasználója van a legnépszerűbb közösségi oldalnak, ebből mintegy négy millióan napi rendszerességgel látogatják a szájtot. A tinédzserek viszont tömegesen hagyják el a Facebook-ot és fordulnak más platformok felé.Izgalmas adatok láttak napvilágot az Evolution & Mobile Hungary konferencián a hazai közösségi média felhasználási szokások kapcsán. Kiderült, hogy átlagosan közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebook-ot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak. Itthon 5,1 millió felhasználója van a legnépszerűbb közösségi oldalnak, ebből mintegy négy millióan napi rendszerességgel látogatják a szájtot. A tinédzserek viszont tömegesen hagyják el a Facebook-ot és fordulnak más platformok felé.

Lapunk a CCO Magazin már korábban hírt adott az Evolution & Mobile Hungary konferenciáról. Az esemény beharangozója itt olvasható.

Napi átlag másfél órát lógunk a Facebook-on

Rekordrészvétellel zárult hazánk legnagyobb közösségi médiával és mobiltechnológiával foglalkozó szakmai eseménye: a két nap során közel 1000 látogató vett részt az Evolution & Mobile Hungary konferencián. A rendezvény első napja a közösségi médiára, az online hirdetésekre, a tartalommarketingre, illetve a hazai reklámköltési adatokra fókuszált. Míg a második nap középpontjában a mindent behálózó mobil- és okostechnológia, az internetes- és mobil kereskedelem, illetve a keresőmarketing állt.

Az anyukák a Facebook-ot használják, a tinik a Snapchat-et

A magyarok már nem csak a tévénézéssel töltött idő tekintetében tartoznak a világ élvonalához, hanem a legfrissebb adatok szerint a Facebook használatában is előkelő helyen állunk. Átlagosan napi másfél órát szörfözünk a világ legnépszerűbb közösségi oldalán, míg Amerikában ugyanez a mutató nagyjából negyven perc.

A közösségi média piaca Nyugat-Európához és az Egyesült Államokhoz hasonlóan egyre színesebbé válik, hiszen újabb és újabb platformokat kezdünk el használni. A Facebook egyre inkább a felnőttek játszóterévé alakul: az anyukák például már az egyik legaktívabb réteg az oldalon. A fiatalok viszont egyre kevésbé használják a Facebook-ot, hiszen itt jelen vannak a szülők, a család és emiatt nem biztosít kellő intimitást. A tinédzserek ezért inkább a zárt csoportokat kedvelik, és egyre népszerűbb körükben a fotómegosztó Instagram, vagy az egy idő után „felszívódó” üzenetekkel operáló Snapchat.

A márkák személyes tartalommal hódítanak

A magán felhasználás mellett a cégek, vállalatok, márkák is egyre intenzívebben használják a közösségi médiát Magyarországon és globálisan is. A Coca Cola például a Facebook-on, az Instagram-on és a Snapchat-en is aktívan kommunikál. Az üdítőital márka azt vallja, hogy a közönséggel, követőkkel kialakított jó kapcsolat érzelmeken alapul, amit a leginkább egyedi, személyes tartalommal lehet erősíteni. Ilyen volt például a vállalat #nekedisegycsók kampánya, melynek keretében egyedi címkés kólás palackokról készült fotókat tölthettek fel a fogyasztók a közösségi médiára.

Nyíregyháza: működő okosváros projekt Magyarországról

A konferencia második napja, a Mobile Hungary kiemelt hangsúlyt fektetett az oksotechnológia különböző felhasználási területeire, számos magyar cégnek, megoldásnak biztosítva bemutatkozási lehetőséget. A rendezvényen szó esett az egészségügy területén rendelkezésre álló digitális megoldásokról, az okosotthonokról, az Über és a hasonló fuvarmegosztó cégek kapcsán a városi közlekedés jövőjéről, vagy éppen az okosváros technológiákról. Ez utóbbira kiváló példa volt Nyíregyháza, mely egy komplett „smart city” rendszert tervezett meg és épített ki. A projekt keretében többek között a megyeszékhely közel húsz pontján szupergyors közterületi internet hozzáférést tettek elérhetővé a lakosság számára, egységes digitális városkártya került bevezetésre, kiépült az e-közigazgatás, illetve városszerte wi-fi hotspotként funkcionáló és mobileszköz töltésre alkalmas intelligens padokat telepítettek. A digitális írástudás növelése érdekében pedig rászorultsági alapon 5000 laptopot és 1000 okostelefont bocsátottak rendelkezésre a város polgárai számára egy pályázat keretében.

A 2016. március 2-3-án megrendezésre került ún. „workshop konferencia”elsősorban esettanulmányokon és gyakorlati példákon keresztül építkezve igyekezett elemezni a piaci helyzetképet és a várható trendeket. A konferencia gyakorlatias szemlélettel mutatta be a digitális eszközök széleskörű használati lehetős&
eacute;geit a
kommunik&aacut
e;ciós és médiaszakma különböző szegmenseiben.

Budapest, 2016. március 7.

Forrás: Evolution & Mobile Hungary konferencia sajtó