Az ICCO (International Communications Consultancy Organisation) éves európai regionális csoport megbeszélése Budapesten zajlott az elmúlt héten, amelyen 18 ország 27 képviselője vett részt. A nemzetközi program házigazdája a Magyar PR Szövetség. A zárt esemény mellett közös eszmecserére hívták a magyar PR szakembereket, a Kreatív-val közös munkának köszönhetően hosszú évek óta először valósult meg nemzetközi PR konferencia Budapesten.
A “Nemzetközi Best PRactices” névre keresztelt délutáni eseményen öt esettanulmányt hallgathattak meg a résztvevő magyar és külföldi szakemberek. Elise Mitchell, az ICCO elnöke köszöntötte a közönséget, aki bemutatta a szervezet működését, amely 55 ország, 2500 PR ügynökségét képviselő intézmény, amely lehetőséget biztosít, hogy a világ legjobb PR szakemberei találkozzanak és megvitassák a szakmát érintő fontos kérdéseket.
A sort Hadnagy Luca és Medina Paloma nyitotta, akik a 2017-es Young Lions-on kidolgozott díjnyertes pályamunkájukat mutatták be. A Csád-tó megmentésére, a magyar emberek érzékenyítésére kellett kidolgozniuk egy kampányt, amelyet érzelmi oldalról közelítettek meg és a Balaton eltűnését AR technológiával jelenítették meg.
Thomas Marecek az Osztrák Vörös Kereszt PR vezetője beszámolt arról, hogyan mentették meg a szervezetet, amely egy új törvényi szabályozás miatt került veszélybe. Erős social media kampányt folytattak, ami meghozta a sikerét, mert rengeten osztották meg pozitív tapasztalatukat az ambulens ellátásról.

Edward Stresser a politikusok fejlesztésében látja a jövőt, ezt a törekvést mutatta be. Létrehoztak a Európai Innovációs Politika Intézetet (The European Innovation in Politics Institute), amelynek célja, hogy külső szakértők támogatásával segítsék az innovatív gondolkodású politikusok fejlesztését.

Alexander Dourchev a bolgár Decathlonnak készített kampányukat mutatta be. Az alap probléma volt, hogy a bolgárok 78%-a egyáltalán nem sportol, így a sporteszközök sem kelendőek az országban. A “Fussunk el együtt Máltára” elnevezésű kampány következtében 780ezer embert vettek rá a sportolásra, ennek köszönhetően a nem sportolók aránya 68%-ra csökkent és sikerült megduplázniuk a vállalat bevételét.
Hanning Kempe, a német FleishmanHillard ügyvezető igazgatója pedig a Monsanto (glifozát piacvezetője) felkérésére véghezvitt stratégiát mutatta be, amely egy nélkülözhetetlen szer a mezőgazdasági termelők számára az általuk termesztett növények védelmére. Az EU 2015-ben újra engedélyezte a glifozát felhasználását, de el kellett érniük, hogy ezt Németországban is lehetséges legyen. A stratégia kifizetődött és a hosszas párbeszéd meghozta gyümölcsét.
Az előadásokat követően egy közös vacsorán vettek részt a magyar és külföldi szakemberek, ahol hamar megtalálták a közös témákat és késő estig beszélgettek a kommunikációs iparágat érintő témákról.