Felmérés: a direkt marketing szektor mérete és a használt eszközök

Lapunk, a CCO Magazin szerkesztősége szeretné felhívni olvasói figyelmét arra, hogy a közelmúltban elindult a DM piac átfogó iparági és lakossági felmérése. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség éves ágazati kutatása a hazai direkt marketing szektor méretét, valamint a direkt marketingben használt eszközök jelentőségét méri fel. Idén először lakossági kutatással is kiegészül a felmérés, így még átfogóbb és pontosabb eredmény születhet. A DM Szenzor számait március elején jelentik be több társszervezet eredményeivel közösen.Lapunk, a CCO Magazin szerkesztősége szeretné felhívni olvasói figyelmét arra, hogy a közelmúltban elindult a DM piac átfogó iparági és lakossági felmérése. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség éves ágazati kutatása a hazai direkt marketing szektor méretét, valamint a direkt marketingben használt eszközök jelentőségét méri fel. Idén először lakossági kutatással is kiegészül a felmérés, így még átfogóbb és pontosabb eredmény születhet. A DM Szenzor számait március elején jelentik be több társszervezet eredményeivel közösen.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a honlapján jelentette be, hogy a DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásával ismét felméri a direkt marketing szektor megítélést, az egyes eszközök forgalmát és népszerűségét. A korábbi évekhez képest annyi változás történt, hogy az iparági kutatás kiegészül egy, a fogyasztói kérdőívvel, így még pontosabb képet mutat majd az iparág költése. A szövetség egyre több csatorna-specifikus kutatást végez, így a DM Szenzor leginkább a piaci előrejelzésekre és a költésekre koncentrál.

A legutolsó kutatás szerint a hazai direktkommunikációs piac 29,5 milliárd Ft-ra tehető, ami a tavalyi csökkenés után 2%-os növekedést mutat, kiemelten a call-center és digitális szegmensekben.

A szövetség elnöke, Huszics György szerint a nemzetközi trendek alapján a tavalyi növekedés folytatása várható az adatvezérelt marketing terület hazai számaiban is. Az igazi kérdés az, hogy a szakterületen tapasztalható egyértelmű élénkülés és a piaci árverseny eredője mennyire mutathat majd pozitív irányba.

A korábbi kutatáshoz hasonlóan a DM Szenzor adatfelmérése online történik, az adatokat január 22-ig várja a szövetség. A 2016-os DM Szenzort a KutatóCentrum bonyolítja le, fő támogatója a Magyar Posta.

Aki szeretne részt venni a kutatásban, és a részletes eredményeket megkapni, az írjon a dmszenzor2016@dimsz.hu email címre.

Forrás: DIMSZ