Egy érdekes cikkre szeretnénk olvasóink figyelmét felhívni: “A profi felhajtás az Apple marketingreceptje” – irja a Figyelő online. A cikk szerint a “legprofibb hype-gépezetet az Apple üzemelteti. A marketing, a public relations, a termék-fejlesztés és a cégvezetők kultuszának egyvelege terén minden nagy márkaépítő vállalat próbálja a sikermodelleket másolni. Nálunk nagyítóval kell keresni azokat a cégeket, amelyek felismerték a márkaépítés legújabb trendjeit, sok vezető még a marketing jelentőségét sem akarja elismerni.”
“Több napon keresztül minden reggel zsúfolásig megtelt a Las Vegas-i Mandalay Bay hotel, kaszinó és szórakoztató-központ arénája. A lelátókon napról napra közel 12 ezer ember követte figyelemmel az eseményeket, reggel nyolckor a bejáratnál tolongva, hogy minél jobb helyet csípjen el magának. A show szereplői azonban nem színészek, zenészek vagy esetleg bokszolók, hanem cégvezetők voltak, és a nézők is szinte kivétel nélkül öltönyt vagy kosztümöt viseltek. Az IBM amerikai központú, globális informatikai óriás céges rendezvénye zajlott. Az üzleti partnereknek és a sajtónak szóló vállalati információtömeget mesterien csomagolta be a társaság. Az előadások olyan show-műsort alkottak, amelyben a felső vezetők játszották a főszerepeket. A napi 1,5 órás blokkok (egy gigantikus méretű szakmai konferencia bevezető előadásai) láthatóan pontosan előre elpróbált forgatókönyv szerint zajlottak, az üzletágvezetők profi színészeket meghazudtolóan úgy olvasták a súgógépekről az előre megírt, olykor vicces, olykor drámai szerepeiket, hogy az már szinte spontánnak tűnt.
A háttérben a hatalmas kivetítőn természetesen nem a szokásos diák, hanem a szövegekhez illesztett multimédiás anyagok futottak. Az eseményhez szerződtetett rockzenekar élőben játszotta az előadások tartalmához külön komponált számait, és a zenei aláfestés kifejezetten rásegített a főbb tartalmi pontok hangsúlyozására. A forgószínpadon az IBM vezetői a hasonló méretű és befolyású globális partnercégek első embereit látták vendégül, színészi képességeiket villogtatva maguk konferálták fel őket, és mintha mi sem lenne természetesebb, az üzleti kapcsolataikról kezdtek csevegni. A meghívottak is sokat próbálhattak, kiválóan vitték a szerepüket, a megfelelően elrejtett marketingüzeneteket spontánnak tűnő beszélgetéseken adták elő, miközben a kérdéseket és válaszokat mindenki profin olvasta fel a súgógépről. Persze éppen abban a tempóban, hogy a számukra kiszabott 5-6 perces színpadi időt – amelynek visszafelé pergését figyelnie kellett – tartani tudják.“
A cikk további része, amelyben több hazai szakember is megszólal a témában, többek között a CCO MAGAZIN Főszerkesztője is, a FIGYELŐ online oldalán olvasható el. A cikkből kiderül, hogy “Hogyan működik az Apple marketingreceptje?”
A cikket a Figyelő Online munkatársai, Halaska Gábor, Szirmai S. Péter és Torontáli Zoltán írták.
Forrás: Figyelő online