“Hogyan növelheted a Facebook rajongóid aktivitását akár 138% -al?” – teszi fel a kérdést a Marketing112 című internetes szaklap. A kérdést Miklovicz Norbert meg is válaszolja.
Azt mindig elmondom, hogy a Facebook oldalunk lájkolóinak száma csak egy adat, üzleti- marketing értelmezésben nincsen komolyabb jelentősége. Ezt én így gondolom! Nem egyszer látok olyan példát, hogy egy 2000 rajongóval rendelkező oldal többet értékesít, mint egy 200 000 lájkkal büszkélkedő…
Azt is elmondom mindig, hogy technikai KPI (key performance indicator – teljesítmény mutató) szempontjából csak a Talking About érték számít, vagy is az, amely leírja, hogy mekkora mértékű az interakció az oldalunk és a követőink között: lájk, megosztás, megjelölés, hozzászólás.
Ha a Facebook oldalad aktivitását növelni akarod, akkor a követőid interaktivitásra való hajlandóságát kell növelned, ez kell, hogy legyen az elsődleges cél. Éppen ezért örültem, amikor a LinchpinSEO csapata közzétett egy kutatási eredményt arra vonatkozóan, hogy milyen kis “trükkök” illetve odafigyelések, milyen mértékben növelik a Facebook oldalaid követőinek interkatívitását, rekació-hajlandóságát.
Nézzük a felmérés konzekvenciáját:
- A fényképek használata 39%-al is növelhetik az interakciót.
- A hangulatjelek használata akár 138%-al is növelhetik az interakciót
- A legfeljebb 80 karakteres posztok 23%-al több interkaciót eredményeznek, mint a hosszabb posztok.
- A “lájkold!”, “címkézd meg!”, “nevezd el ezt a képet!”, “oszd meg!”, “igen vagy nem?” típusú hívószavak (és posztok) 48%-al nagyobb interakciót eredményeznek.
- Az a poszt, amely tartalmazza a “nyertes”, “győztes” kulcsszavakat 68%-al nagyobb interakciót eredményeznek.
- A “Nyerj!”, “Játsz!”, “Nyerd meg!” típusú hívószavak 46%-al nagyobb aktivitást váltanak ki.
- A rövidített linkek hasznosak, de 16%-al kevesebb átkattintást eredményeznek (kivéve ha előkép van a cél tartalmáról) – Marketingesek Linkrövidítője
- Az a poszt, amely kérdést tartalmaz, 92%-al nagyobb aktivitást eredményez, mint amelyik nem.
- Azok a posztok, amelyek a poszt végén tartalmazzák a kérdést 100%-al nagyobb komment-készséget eredményeznek, mint amelyek a poszt közepén.
- A fejezd be a mondatot (pl: A legjobb online marketing eszköz: ______ ) stratégia 4x több aktivitást eredményez.
Miklovicz Norbert
Ajánló:
A Marketingesek Lapja, kkv marketing szaklap januári száma. Tartalomjegyzék
Marketing Audit 2013 – A sikeres marketingtervezés teljes körű csekklistája