Hogyan tehető láthatóvá egy márka társadalmi értékteremtése?

dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum vezetője szerint a címbeli kérdésre a helyes válasz: "a MAF Felelős támogatói Védjegy"dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum vezetője szerint a címbeli kérdésre a helyes válasz: “a MAF Felelős támogatói Védjegy”

dr. Molnár Klára szerint “ma már egy hiteles és megbízható fogyasztói vagy üzleti márka sikerességében egyre nagyobb szerepet játszik, hogy milyen értékeket képes teremteni társadalmi szinten és ezeket mennyire képes láthatóvá és átláthatóvá tenni. Így egyre inkább  alapelvárásnak számít a fogyasztók, a befektetők, a munkavállalók és az üzleti partnerek részéről is, hogy a cégek társadalmi befektetéseiket is ugyanolyan felelős és stratégikus módon kezeljék, mint üzleti tevékenységeiket.”

dr. Molnár Klára kiemelte “ugyanakkor ezen a területen még gyerekcipőben jár a márkák, illetve vállalatok teljesítményének objektív mérési, minősítési módszertana. Ezért fejlesztette ki a Magyar Adományozói Fórum a társadalmi befektetések terén már több évtizedes tapasztalatokkal bíró hazai vállalatok és támogatásosztó alapítványok szakembereinek segítségével a MAF Felelős Támogató Védjegyet, amely a vállalati támogatási tevékenységek gyakorlatát vizsgálja, minősíti, hitelesíti és ismeri el objektív és egységes szakmai alapelvek alapján.”

dr. Molnár Klára szerkesztőségünknek küldött levelében hangsúlyozta, hogy “fontos a hitelesség és a szakmai elismertség megteremtése a CSR, ezen belül pedig kifejezetten a vállalati támogatások terén, ezért levelünkkel szeretnénk felhívni az Ön figyelmét is a MAF Felelős Támogatói Védjegy 2016-os pályázati lehetőségére.”

A MAF Felelős Támogató Védjegy megszerzését mérettől függetlenül mindazon vállalatok számára lehet ajánlani, amelyek számára fontos, hogy támogatási tevékenységeiket stratégiai szemlélettel és fenntartható módon, valamint kézzelfogható és hosszú távú társadalmi változások elérése céljából végezzék, és amelyek nyitottak arra, hogy eddigi teljesítményüket megmérettessék és láthatóvá tegyék.

A Védjegy megszerzésének folyamata

 

A folyamat első lépéseként a védjegyre pályázó vállalatok egy több kérdés értékelő kérdőívet töltenek ki, amely a cég összes támogatási tevékenységének 360°-os vizsgálatát teszi lehetővé a stratégia, a menedzsment és az átláthatóság területein keresztül az előző 2 évet áttekintve.

A második fázisban a Védjegy elnyerésére jelentkező vállalatok pályázatát a MAF által felkért szakértők minősítik és helyszíni szemle alkalmával ellenőrzik és hitelesítik a pályázati anyagban megadott információkat, valamint az ezekhez kapcsolódó dokumentációkat.  Azok a cégek, amelyek az értékelés során elérik a szükséges pontszámot és teljesítik a meghatározott kulcskritériumokat, két évre nyerhetik el és használhatják a MAF Felelős Támogató Védjegyet.

MAF Felelős Támogató Védjegyet az elmúlt években összesen 9 vállalat vehette már át: a Beiersdorf Kft., a Budapest Airport, a dm Kft., K&H Csoport, a KPMG Tanácsadó Kft., a Microsoft Magyarország, a Provident Pénzügyi Zrt., a Vodafone Magyarország Zrt. és a Tesco-Global Zrt.

Az elismerést elnyert vállalatok szakembereinek tapasztalatairól ide kattintva található bővebb információ.