Szerkesztőségünk az interneten kutakodva egy érdekes írásra bukkant, s megkereste a cikk szerzőjét. Az írást a szerző engedélyével közöljük. A Facebookot mindannyian ismerjük, de mit gondolunk róla, milyen lenne, ha ember lenne?
Többek között erre a kérdésre kerestem a választ egy saját, 442 fős online kérdőíves kutatásban, ami 2012 harmadik negyedévében készült, önkényes mintavételi módszer alapján. Az eredmények nem reprezentatívak, de gondolatfelvető jellegük miatt további kutatások szekunder forrásaként felhasználhatóak.
Egy kutatás talán egyik legérdekesebb része az, amikor a kutatásban résztvevőknek termékeket, szolgáltatásokat vagy akár rendszereket kell emberi tulajdonságokkal felruházniuk az image felmérésének érdekében. Ebben az online kérdőíves kutatásomban arra kértem meg a válaszadókat, hogy pár gondolatban fejtsék ki, hogy
„Milyen emberi tulajdonságokat társítanának a Facebook oldalhoz, ha emberként jellemezniük kellene az oldalt? Hogyan nézne ki? Hány éves, milyen nemű és foglalkozású lenne a Facebook, ha emberként belépne az ajtón?”
A legtöbben 25-35 év közötti, jó megjelenésű, barna hajú, magas férfinek képzelték el a Facebookot emberi mivoltában, aki sikeres üzletemberként éli napjait. Íme, a leggyakrabban elhangzott karakterisztikák közül pár:
A Facebook, ha emberi tulajdonságokkal rendelkezne
Mindezek tovább magyarázzák, és erősítik mindazt, hogy a Facebook volt a válaszadók körében 2012 legnépszerűbb közösségi portálja. A Facebook számtalan lehetőséget nyújt mind a magánemberek, mind pedig az üzleti vállalkozások számára, és véleményem szerint a 2013-as év további erősödést és felhasználószám gyarapodást hoz számára.
Nagy Zsolt
Forrás: Marketing és piackutatás / Facebooktipek.hu