Jó tanácsok sajtóközlemények írásához

Lapunk, a PR Daily nyomán, szeretne öt jó tanácsot adni azok számára, akiknek napi munkaköri feladata szervezetek sajtóközleményeinek megfogalmazása.

5 szó, amit sose használj sajtóközleményekben

Amikor egy vállalat bemutatja termékét vagy szolgáltatását az alkalmazottak gyakran izgatottak, hiszen nagyon sok munkát fektettek bele a tervezésbe és a kivitelezésbe. Természetesen szeretnék, ha a nyilvánosság egyaránt izgatott lenne, de ezt kizárólag néhány szóval nem lehet elérni.
Íme néhány jó tanács a jó sajtóközlemény megirásához. A legfontosabb, hogy tudjuk, hogy mely szavakat nem célszerű használni a sajtóközleményedben:

1. „Legjobb”

Ne használd ezt a szót, hacsak nem nyertél valamilyen díjat, ami bizonyítja, hogy a terméked vitathatatlanul elsőszámú az iparágban. Ez a fajta nyelvhasználat jó esetben felborzolja a kedélyeket, de legrosszabb esetben félrevezethető is lehet.

2. „Forradalmi”

Egy igazán forradalmi termék vagy felfedezés örökre megváltoztathatja gondolkodásmódunkat. Valami, ami teljesen más, amit még sosem láttunk korábban. A terméked tényleg nagyon különböző és egyedi? Ha a válaszod nem, akkor nem tekinthető forradalminak.

3. „Hiány”

Ez egy meglepően gyakori szó a sajtóközleményekben. Azonban, például az az Egyesült Államokban ennek a szónak a használata visszatetszést kelt, ugyanis nem mindennapi dolog a hiány. Egy érdekes megállapítás, hogy az egyszótagú szavak zavarba ejtőek is lehetnek.

4. „Csodálatos”

Ez a kifejezés egyszerűen elcsépelt. Ma már nem hatja meg az olvasót, igy nem fogja felkelteni az olvasók figyelmét. Valami, ami csodálatos, nagy meglepetést okozhat, azonban egy pohár vizet is definiálhatunk úgy, hogy csodálatos.

5. „Nagyszerű”

Ez a szó egyike azoknak a kifejezéseknek, amelyik egy véleményt képvisel, konkrét tények helyett. Ahelyett, hogy a termék nagyszerűségét sulykolja, inkább el kell magyarázni a tényleges előnyöket.

A fenti szavak inkább a hirdetések sajátjai, mint a sajtóközleményeké. Nem szabad elfeledni: A kevesebb mindig több.

A sajtóközlemény írás egy hosszú időn keresztül elsajátított képesség és tudás, amit nem kell bonyolulttá tenni. Ezért a legfontosabb tanács: használj egyszerű, természetes kifejezéseket. Kerüld a felesleges szavakat, s ha kétségeid vannak, inkább hagyd ki.

CCO Magazin / Hatházi Lilla

Forrás: PR Daily