Két újabb hazai vállalat, a Beiersdorf Kft. és a Tesco-Global Zrt. szerezte meg sikeresen a Magyar Adományozói Fórum Felelős Támogató Védjegy elismerését, amely a stratégia, a menedzsment és az átláthatóság területeit átfogó szempontok alapján vizsgálja, minősíti és hitelesíti a hazai vállalatok támogatási, társadalmi befektetési tevékenységeit.
A 2013-ban hazai cégek szakmai segítségével kifejlesztett MAF Felelős Támogatói Védjegy létrehozásának elsődleges célja azoknak az egységes szakmai alapelvek megfogalmazása volt, amelyek általánosan érvényesek az üzleti szektor társadalmi befektetési programjaira. A körültekintően kidolgozott minősítési folyamat segítségével a vállalatok támogatási gyakorlata átvilágíthatóvá és hitelesíthetővé válik, ezen kívül pedig az egyes cégek teljesítményének elismerésén keresztül a védjegy a magyar üzleti szektor felelős és stratégiai szemléletének fejlesztését is ösztönzi.
A Beiersdorf Kft, már első alkalommal sikeresen teljesítette az elismerés megszerzéséhez szükséges feltételeket.
„Nagyon örülünk az elnyert Felelős Támogató minősítésünknek, mert úgy gondoljuk, hogy ez elismerése a márka hosszú távú jótékonysági elköteleződésének. Hiszünk abban, hogy ez a logo egyúttal jelzi CSR projektjeink magas minőségét is, melyek valós igényekre adnak választ és reményeink szerint hosszú távú, pozitív hatást gyakorolnak majd a társadalomra.” – emelte ki Tantics Viktória CSR program manager, a Beiersdorf képviselője.
A védjegyet 2013-ban elsőként megpályázó vállalatok között találhattuk a Tesco-Global Zrt-t, amely ez alkalommal is eredményesen őrizte meg jogosultságát a minősítés használatára. Magyar Henrietta a Tesco kormányzati és közösségi kapcsolatok vezetője hangsúlyozta: „A Tesco évek óta nagyon tudatosan építi társadalmi szerepvállalási programját, fejleszti stratégiáját. Fantasztikus lehetőségek rejlenek a helyi közösségekkel való szoros együttműködésben, így CSR megközelítésünk középpontjában is ez a helyi gondolkodás áll. A MAF Védjegy programja tulajdonképpen, mint egy tanácsadói, „mentori” program, több szinten segíti stratégiánk megvalósítását. A rendszeres felülvizsgálatok alkalmával elegendő időt szánunk arra, hogy független szakértők segítségével vizsgáljuk meg gondolatmenetünket, a meghatározott előrelépési, fejlődési lehetőségek pedig a köztes időszakokban gondoskodnak arról, hogy a társadalmi célokat ne tévesszük szem elől. A Védjegy elnyerése pedig, nem utolsósorban, pozitív megerősítése az elvégzett munkának.”
A MAF elismerését az elmúlt években összesen 9 vállalat vehette már át: a Beiersdorf Kft., a Budapest Airport, a dm Kft., K&H Csoport, a KPMG Tanácsadó Kft., a Microsoft Magyarország, a Provident Pénzügyi Zrt., a Vodafone Magyarország Zrt. és a Tesco-Global Zrt.
A Magyar Adományozói Fórum államtól és pártoktól független, egyesületi formában működő szakmai ernyőszervezet, amely a társadalmi ügyeket támogató hazai üzleti és non-profit szervezeteket tömöríti.
Elsődleges célja, hogy hazánkban is széles körben megismertesse és meghonosítsa a felelős társadalmi befektetések professzionális módszereit és eszközeit, és ezáltal segítsen a vállalatoknak, alapítványoknak, magánszemélyeknek abban, hogy egyre többen, egyre többet és egyre hatékonyabb módon fektessenek be a társadalomba.
Forrás: MAF