A SPINDOC, a kríziskommunikációval foglalkozó online oldal “Kutyaúszás” címmel foglalkozik a Bol-dog kabalafigurával, illetve annak fogadtatásával. Szerkesztőségünk a kommunikációs szakembereknek elolvasására ajánlja a szerkesztőség munkatársai által tanulságosnak ítélt cikket, a kabalafigura kommunikációját.
Nyilván alig várta a magyar úszószövetség, hogy a magyar sportolók szempontjából sikeres vb-t követően, még a közfigyelem tetőpontján mutathassa be ezt a szerencsétlen jószágot. A 2017-es hazai vb kabalaállatát ráadásul Bol-dog névre keresztelték, ami önmagában komoly inkompetenciáról – vagy teljes igénytelenségről – árulkodik.
A nagy világversenyek esetében manapság végletesen megoszlanak az álláspontok a rendező országok közvéleményében. A költségek egyre magasabb szférákba kúsznak, csillagászati összegekbe kerül a biztonság garantálása, a színvonalas sportlétesítmények felhúzása, majd később kihasználása, fenntartása. A költségek rendre elszállnak, a közelgő határidők mindig hirtelen büdzsénövelést követelnek meg, az összkiadásokat kellene kompenzálnia a pár hétig-hónapig jelentkező turizmusnak, a szponzorpénzeknek és persze az elkészülő infrastrukturális beruházásoknak. A többség támogatásának megszerzése ilyen helyzetben valódi kommunikációs kihívás, az előnyök sokszor elvontak, szimbolikusak, a hátrányok és veszélyek kézzel foghatóak és rémisztőek. Nem kis részben emiatt van jelentősége az olyan emocionális elemeknek, mint egy jól sikerülő kabalafigura.