Manifesto

A Facebookon, a Magyar Public Relations Szövetség oldalán a közelmúltban megjelent egy cég marketingvezetőjének, Pintér Miklósnak a véleménye a public relations szakemberekről. A CCO Magazin szerkesztősége rendkívül nagyra értékeli Pintér Miklósnak a pr-szakmát elismerő gondolatait. A Facebook-on a véleményhez több kommunikációs szakember is hozzászólt, s mert nincsen mindenkinek Facebook elérhetősége, ezért szerkesztőségünk úgy döntött, hogy a véleményt - a szerző engedélyével - ezúton is közzétesszük.A Facebookon, a Magyar Public Relations Szövetség oldalán a közelmúltban megjelent egy cég marketingvezetőjének, Pintér Miklósnak a véleménye a public relations szakemberekről. A CCO Magazin szerkesztősége rendkívül nagyra értékeli Pintér Miklósnak a pr-szakmát elismerő gondolatait. A Facebook-on a véleményhez több kommunikációs szakember is hozzászólt, s mert nincsen mindenkinek Facebook elérhetősége, ezért szerkesztőségünk úgy döntött, hogy a véleményt – a szerző engedélyével – ezúton is közzétesszük.

MANIFESTO

Amikor én a pr-szakemberekre gondolok, akkor előttem a kommunikációs szakma elitje jelenik meg. Fiatal és idősebb, ambiciózus szakemberek, akik reggeltől estig olyan dolgokat valósítanak meg, amihez más hozzá sem kezdene, mert nem gondolná azokat megvalósíthatónak.

De ők megcsinálják.

Igényesek a munkájukra és a környezetükre is. Jól öltözöttek, van saját stílusuk, magabiztosak. Munkájuk során több tudomány ismereteit alkalmazzák, messze az átlag feletti műveltséggel és tájékozottsággal rendelkeznek.

Folyamatosan képzik magukat, ami miatt mindig lépéselőnyben vannak a többiekkel szemben. Innovatívak, korai elfogadók. Nap mint nap új ötletekkel bombázzák a menedzsmentet, természetesen a menedzsment tagjaként. Döntéseiket mindig egy átfogó koncepció részeként, minden érintett terület figyelembevételével hozzák meg, így azokért egytől egyig felelősséget tudnak vállalni.

A pr-esek véleményvezérek, véleményformálók, hatással vannak a környezetükre. Inspirációt találnak abban is, amiben mások nehézséget és problémákat látnak. Ők azok, akik a valódi változásokat kreálják vállalati és társadalmi szinten, de minimum ők a változások katalizátorai.

A pr-esek az év 365 napján, a nap 24 órájában pr-esek. Munkájukat magától értetődő szenvedéllyel végzik, eredményeik elismerésre méltóak. A A Facebookon, a Magyar Public Relations Szövetség oldalán a közelmúltban megjelent egy cég marketingvezetőjének, Pintér Miklósnak a véleménye a public relations szakemberekről. A CCO Magazin szerkesztősége rendkívül nagyra értékeli Pintér Miklósnak a pr-szakmát elismerő gondolatait. A Facebook-on a véleményhez több kommunikációs szakember is hozzászólt, s mert nincsen mindenkinek Facebook elérhetősége, ezért szerkesztőségünk úgy döntött, hogy a véleményt – a szerző engedélyével – ezúton is közzétesszük. szakmájuk vonzó, szexi, cool vagy éppen menő. A többség felnéz rájuk, vagy épp olyanok akarnak lenni, mint ők.

A pr-esek igazi példaképek.

A jövő valódi hírnökei.

Budapest, 2013. december 11.

Pintér Miklós

 


A fenti véleményt a Facebook oldalon többek között a CCO Magazin főszerkesztője, Barát Tamás is kommentálta. Ebből idézünk:

“… adottság, képesség, készség, tehetség, az alapvetően szükséges ahhoz, hogy valaki tudjon a public relations elvei szerint pr-szakember módra gondolkozni, de nagyon fontos hozzá a szakmai tudás is. Ugyanis a public relations valóban gondolkodásmód, de egyben szakma is, amihez komoly szintű szakmai (multidiszciplináris elméleti és gyakorlati) tudásra és élettapasztalatra (is) szükség van.

Sajnos ma Magyarországon sokan tévesztik össze a pr-tevékenységet az agitációs propagandával. Egyrészt a public relations nem azonos a propagandával, annak semmilyen formájával, másrészt nem csak tevékenység, hanem – főként – gondolkodásmód. S, mindehhez még egy dolgot viccesen fogalmazva – de komolyan gondolva – hozzátennék: a pr-szakember véleményem szerint olyan mint a consilierri. (Lásd még a Keresztapa című filmet) A consilieri tanácsadó, nem döntéshozó. A döntést a “főnök” hozza meg, de a pr-szakember tanácsai alapján. A consilieri életében csak egyszer tévedhet, másodszor ugyanis már nincsen rá lehetősége!

Az igazi, klasszikus értelemben vett pr-szakember ezért megfontolt, elemző gondolkodású, (a döntések várható hatását előre elemző) egyben ideológus is. (A szervezeti filozófiát – stratégiát kitaláló, stb.)

Tehát a jó pr-szakember – mint sokan hiszik – nemcsak generálja (az üzenetet) és terjeszti a hírt, hanem stratégaként gondolkodó személynek kell lennie. Alapvetően tudnia kell mások fejével gondolkozni.

Egy vállalati gyakorlati pr-szakember, a kérdésre a választ, hogy ki is a pr-szakember – egy IPRA Konferencián – úgy fogalmazta meg, hogy “a vállalati pr-es a menedzser, menedzsere!” Van ebben sok igazság, de szerintem a jó pr-szakember inkább consilieri.

A jó pr-szakembernek rendkívül nagy a felelőssége, még akkor is, ha a végső döntés nem is az ő kezében van, hanem a “fönökében”.’