Marketing trendek 2012

Milyen év várható a marketing szempontjából? Mik a legfontosabb marketing trendek? A vállalati marketingeseket ezek a kérdések foglalkoztatják manapság. A feltett kérdésekre a MAMASZ Marketing Klub sajtóközleményből kaphatunk választ.

 

 

“A célpiac pontosabb megismerése, ügyféladatbázis építése, a marketingkommunikáció egyedisége, a keresőmarketing befolyásának növekedése, Facebook kommunikáció kitartó népszerűsége és a mobileszközök térhódítása” Többek közt ezekben látja a 2012-es év marketing trendjeit és lehetőségeit Magyarország egyik legnagyobb marketing- és üzleti klubja, a MAMASZ Marketing Klub.

A jelenleg 180 döntéshozó- és szakember tagságával működő üzleti csoportosulás szerint a fizetőképes kereslet visszaszorulásával egy tudatosabb vásárlókör fog megszületni, aki tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd , amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud.

Az éves előrejelzésből többek közt az is kiderül, hogy a szakemberek a teljesítmény alapú marketingkampányok növekedésére, a lojális és bizalmon alapuló üzleti kapcsolatok felértékelődésére és a prémium termékek és szolgáltatások további szárnyalására számítanak.

Még csak 2 hét telt el azóta, hogy ránk köszöntött 2012. Az év elején szinte kivétel nélkül mindenki azon töpreng, hogy vajon mit hoz az új esztendő mind szakmai mind magánéletben.  A MAMASZ Marketing és Üzleti Klub kinyilvánitotta véleményét – ezzel is segítve a szakmai közösségeket, a piac szereplőit: a cégvezetőket, döntéshözókat vagy a marketing- üzleti élet iránt érdeklődőket.

A MAMASZ Marketing Klub 2011 elején alakult, mint egy zárt, tudásmegosztó üzleti- és marketing klub. Tagjaink elsősorban marketing- és média szakértők, tanácsadók és kivitelezők; de üzleti klub lévén a grafikustól kezdve, a programozón át a nyomdai cégvezető, vállalkozások döntéshozói is megtalálhatóak klubtagjaink között. A klub jelenleg 180 főből áll – kiemelkedően magas szellemi-, anyagi- és kapcsolati tőkével.

A MAMASZ klub céljai:
– Közös piaci szerepvállalás és jelenlét. Megítélési és versenyelőnyök a tagok számára.
– Tudásmegosztás, szakmai segítségnyújtás, véleményezés a tagok között
– Piaci kutatások és piaci előrejelzések, szakmai anyagok publikálása, minősítési rendszer kifejlesztése, állásfoglalások
– Kapcsolati tőke, üzleti kapcsolatok elősegítése és folyamatos fejlesztése

Ebben az évben a MAMASZ szerint kulcsfontosságú szerep jut a célpiac még pontosabb megismerésének, és a változó fogyasztói igények figyelemmel követésének.

Napjainkban, amikor a legtöbb termék és szolgáltatás piacán erős versenyről beszélhetünk, nagyon fontossá válik az, hogy ismerjük a vásárlóink attitűdjeit. Ha időben feltárjuk célcsoportunk változó igényeit, az már versenyelőnyhöz juttathat, a legfőbb cél az kell, hogy legyen, hogy versenytársaink előtt ismerjük fel a változó igényeket!

A tagok véleménye alapján nem várható visszaesés a prémium szolgáltatások kínálatában, azonban a vevők árérzékenysége erősödni fog. Az eddig is már jellemző hatékony adatbázis építés jelentősége 2012-ben is a marketing stratégiák egyik alapeleme lesz. Megnő a marketingkommunikációs üzenetek egyediességének és hitelességnek jelentősége. Fontossá válik, hogy a vásárlók érezzék, hogy csak a Te ajánlatod az, amire szükségük van! Legyél egyedi, de ne veszítsd el a hitelességed, és csak olyat ígérj, amit a terméket vagy a szolgáltatásod valóban teljesíteni is tud! A fizetőképes kereslet visszaszorulásával egy tudatosabb vásárlókör fog megszületni, aki tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd , amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A 2012-es év során még jobban fel fognak értékelődni az üzleti kapcsolatok, a KKV-k közötti kölcsönös segítségnyújtás, a networking, és a bizalom.

Feltehetően az idei évben is a Facebook marad a legmeghatározóbb közösségi portál és az online marketing egyik meghatározó eszköze. Azonban megfigyelhető lesz a 2011-ben született új közösségi portál, a Google+ további térhódítása is. 2012-ben, ahogy azt már 2011-ben is tapasztalhattuk, jelentős szerep fog jutni a keresőoptimalizálásnak és a Google adwords-nak is. A vélemények alapján a mobil eszközök marketing értéke növekedni fog, és jelentős növekedésre számíthatunk a teljesítmény alapú kampányok, azaz az affiliate alapú megoldások területén is. Előreláthatólag az okos telefonok, érintőképernyős monitorok még több ember otthonába fognak eljutni, és remélhetőleg áruk is mérséklődni fog a növekvő kínálat következménye miatt.  Továbbá a mobil marketing is egyre inkább el fog terjedni, az emberek egyre gyakrabban személyre szóló reklámokat fognak kapni mobiljukra és egyre többen a mobiljukról fogják lebonyolítani bizonyos pénzügyi tranzakcióikat.

Számos marketing és technológiai lehetőséget nyújt magában az idei év is. Ahhoz, hogy sikerrel tudd ezeket alkalmazni a saját KKV-d világában fel kell ismerned a kínálkozó lehetőségeket! Ha céltudatos vagy, ha ismered azt, hogy mit szeretne a célközönséged, ha hatékonyan, azon a nyelven kommunikálsz velük, amit ők hitelesnek tartanak, akkor téged fognak választani. Fontos, hogy legyél kooperatív, és alkalmazkodj a változó környezethez!

Sikeres üzleti évet kíván a MAMASZ Marketing Klub!

 

Forrás: MAMASZ Sajtóközlemény (Miklovicz Norbert) , valamint MAMASZ vizió c. cikk (Nagy Zsolt)

CCO info