Még mindig a marketingeszközök ára alapján döntenek a kiállítók

A címben olvasható állítás derül ki abból a nem reprezentatív felmérésből, amit a DisplayHáz.hu készített 300, kiállítási marketingeszközöket (elsősorban: roll-up, reklámzászló, sajtófal, megállítótábla, pultok és kínálók) rendszeresen vásárlók körében.A címben olvasható állítás derül ki abból a nem reprezentatív felmérésből, amit a DisplayHáz.hu készített 300, kiállítási marketingeszközöket (elsősorban: roll-up, reklámzászló, sajtófal, megállítótábla, pultok és kínálók) rendszeresen vásárlók körében.

A válaszadók 89%-a úgy nyilatkozott, hogy még mindig a megrendelendő termék ára alapján dönt elsődlegesen, ezután következik a termék minősége, a rövid elkészítési határidő, és az ügyintézés gyorsasága és megbízhatósága.

„Felgyorsult világban élünk, a szolgáltatók és a gyártók komoly harcot vívnak egymással, ennek következtében pedig versenyelőnyt jelenthet már az is, ha egy ügyfél rövid elkészítési határidőre kap ígéretet. Ebben van az egyik legnagyobb veszély is, hiszen a kivitelezők sokszor pengeélen táncolnak a gyártási határidő beígérését tekintve, csakhogy elnyerjék az ügyfél megbízását.” – jegyzi meg Nagytörök Noémi, a kutatást végző cég ügyvezetője, akik maguk is már 10 éve foglalkoznak kiállítási marketingeszközök gyártásával.

„Az ár, a határidő és a minőség hármasa komoly összefüggésben van és ez a válaszadók véleményéből is tükröződik” – teszi hozzá Nagytörök Noémi. A válaszadók 40%-a ugyanis pontosan tudja, hogy a piacon kapható kiállítási marketingeszközök között jelentős minőségbeli különbségek vannak.

Meglepő az is, hogy a kutatásban résztvevő megrendelők közel 50%-a csak a honlapon látható információkra és képekre, valamint a kivitelező cégek elmondására hagyatkoznak. Csak egy ennél kisebb, tudatosabb réteg ragaszkodik ahhoz, hogy személyesen is megbizonyosodjon a termék minőségéről a rendelés előtt.

A kutatás az ajánlatkérési szokásokat is vizsgálta: A válaszadók 65%-a nyilatkozott úgy, hogy általában 3 kivitelezőtől is kér ajánlatot, és ha megtalálta a megfelelő partnert, ahhoz ragaszkodva, mindig tőle kér elsőként ajánlatot (73%).

„A minőségi változás a kiállítási marketingeszközök piacán is elindult – és ezt partnereinkkel együtt mi is üdvözöljük! A kiállításon, rendezvényen megjelenő (megrendelő) cégek rájöttek, hogy sok kivitelező bár kedvezőbb árat kínál és megnyerő honlapot tart fent, de sokszor gyengébb minőségben, problémásan szállít. Továbbá csupán „csak” terméket ad, holott a színvonalas megjelenéshez számos többlet háttérszolgáltatás is szükséges, mint tanácsadás, komplex megoldások lehetősége, grafikai tervezés, pontos kiszállítás.  Nem újdonság, de ezen a piacon is az maradhat fent hosszútávon, aki megbízható, tisztességes és átlátható folyamatok mellett minőségi termékeket kínál a bennük megbízó ügyfelei számára.” – mondja Nagytörök Noémi ügyvezető.

A kutatásról:

A DisplayHáz.hu kutatása, online kitöltésen alapuló, nem reprezentatív felmérés, amit a jövőben rendszeresen, minél szélesebb körben szeretnének megismételni, hogy egy fejlődést elősegítő szakmai tükröt állíthassanak az ezen a piacon jelenlévő gyártó/szolgáltató és megrendelő cégek felé.

Forrás: A kutatás sajtóközleménye