A megváltozott férfi és női kapcsolati, illetve viselkedési mintákról, a közösségi márkaszempontokról, valamint a nők és férfiak fogyasztását befolyásoló tényezőkről értekeztek a Magyar Fogyasztó Platform idei ötödik rendezvényén kutatók, szociológusok, kommunikációs és márkaszakemberek.
A Nő<─>Férfi című konferencián többek között elmondták, hogy a régi sztereotípiák megdőlni látszanak, már nem igaz, hogy a nők nincsenek hatással a család elektronikai cikk beszerzéseire vagy, hogy a férfiakat jobban érdeklik a politikai és hírműsorok.
A szakkonferencia nyitóelőadójaként Rácz Márton (IBS) arra a kérdésére kereste a választ, hogy mit tudna tenni a marketingkommunikációs szakma annak érdekében, hogy kilépjen a megszokott célcsoport skatulyákból. Véleménye szerint annak felismerése, hogy nemcsak kétféle társadalmi nemi szerep létezik, és hogy ezek nem feltétlenül állnak összhangban a biológiai nemmel, már nagy előrelépést jelentene. Ezzel elkerülhető lenne a sztereotípiákra építő, általánossága miatt hibás vagy pontatlan célcsoport-meghatározás.
Az eseményen elhangzó előadások többsége mind-mind a már jól ismert sztereotípiák elhagyására ösztönözték a résztvevőket. A régi szerepek megszűnnek vagy átalakulnak, és ahogy előadásban Spitzer Gyöngyi (Soma) is fogalmazott a mostani generáció felelőssége, hogy a kialakuló új kapcsolati és működési elvek, szabályok, rendszerek ne hozzanak létre a nemek között alá- és fölérendeltségi viszonyt.
Lukács Rita és Simon Bernadett (B&P Braun & Partners Magyarország) előadásukban az idén márciusban megjelent Brand Community Survey adatait vizsgálták meg a női és férfi célcsoportra lebontva. A GfK Hungáriával közösen készített kutatás nem igazolja azt az általános vélekedést, hogy a nők lényegesen kevésbé érdeklődnek a technika és a távközlés iránt. Viszonylag kiegyenlített volt a nemek aránya a vizsgált elektronikai márkák, és a három mobilszolgáltató fogyasztói, valamint rajongói között. Ennek a sztereotípiának a szertefoszlását támasztotta alá előadásában Kováts Botond (Samsung) is, aki a Samsung 2010-es kutatását idézve elmondta, hogy az európai nők 51%-a elsődleges döntéshozó az elektronikai cikkek beszerzésekor.
Forrás: MFP
CCO / FPI Info