Számítástechnikai termékre vágyik a magyar

"A 18-59 éves, magyar, internethasználó lakosság egyötöde (körülbelül 1 millió fő) tervez vásárolni a pénteki Black Friday promóció keretében – derül ki a Media Markt és az NRC marketingkutató közös, reprezentatív felméréséből. Az angolszász területekről érkező, igen komoly kedvezményeket felvonultató, 24 órás akciónapon azt az áruházat fogjuk választani, ahol a legszélesebb választékot, a legjobb garanciális feltételeket és a legjobb árakat kínálják." - olvasható a Café PR kutatásról szóló közleményében.“A 18-59 éves, magyar, internethasználó lakosság egyötöde (körülbelül 1 millió fő) tervez vásárolni a pénteki Black Friday promóció keretében – derül ki a Media Markt és az NRC marketingkutató közös, reprezentatív felméréséből. Az angolszász területekről érkező, igen komoly kedvezményeket felvonultató, 24 órás akciónapon azt az áruházat fogjuk választani, ahol a legszélesebb választékot, a legjobb garanciális feltételeket és a legjobb árakat kínálják.” – olvasható a Café PR kutatásról szóló közleményében.

A Black Friday (fekete péntek) promóció hazánkban sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72%-a hallott már róla. Az NRC és a Media Markt reprezentatív kutatásából az is kiderül, hogy a korcsoport 22%-a tervezi is, hogy vásárol, elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és közép-, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.

Az áruház kiválasztását befolyásoló tényezők kapcsán a kutatásból kiderült, hogy a hazai 18-59 éves internetező lakosság számára elsősorban az ár (82% számára nagyon fontos), a széles választék (67% számára nagyon fontos) és a garanciális feltételek (63% számára nagyon fontos) a legfontosabbak.Az áruház kiválasztását befolyásoló tényezők kapcsán a kutatásból kiderült, hogy a hazai 18-59 éves internetező lakosság számára elsősorban az ár (82% számára nagyon fontos), a széles választék (67% számára nagyon fontos) és a garanciális feltételek (63% számára nagyon fontos) a legfontosabbak.

Az összevont kategóriák (Termék: széles választék, ár, termék személyes megtekintése és kipróbálása. Garancia: garancia és kiterjesztett garancia. Kiegészítő szolgáltatások: Házhozszállítás, személyes tanácsadás, segítségnyújtás az üzembe helyezéshez) alapján elmondható, hogy a vizsgált mintába eső hazai fogyasztók ott fognak vásárolni, ahol széles választékot, jó árat és a termék személyes kipróbálását, kiváló garanciális feltételeket, könnyű megközelíthetőséget és magas színvonalú kiegészítő szolgáltatásokat (személyes tanácsadás,  házhozszállítás, üzembe helyezés) biztosítanak számukra.

blackfriday2A listákon elsősorban elektronikai termékek (ezen belül is leginkább számítástechnikai), könyv, ruházati és szépségápolási cikk, valamint sportszerek és sportruházat szerepelnek. A vásárlás módját illetően kiderült, hogy a többség (54%) elsősorban online tervez vásárolni, 35%-ot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban azonban csak a válaszadók 11%-a tervez vásárolni.

Érdekesség, hogy a csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és kelet-magyarországi férfiak a felülreprezentáltak. Ugyanez az áruházra vonatkoztatva 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki hölgyeket jelent.

„Az idei Black Friday rendezvényen sok száz terméket kínálunk kedvezményesen, a vásárlóink megtakarítása több milliós nagyságrendre rúg majd.  Hamarosan jelentkezünk a pontos részletekkel a nálunk elérhető kedvezményekkel kapcsolatban” – mondta el Szigeti Ferenc a Media Markt-Saturn Holding Magyarország Kft. E-commerse online ügyvezetője.   

A csak online vásárlók elsősorban számítástechnikai terméket (56%), mobiltelefont (36%) és TV/audió terméket (33%) keresnek, a csak áruházban vásárlók vonatkozásában ugyanakkor a CD/DVD/Blu-ray korong (33%), a mobiltelefon (28%) és a számítástechnikai termék (27%) a sorrend.

A kutatásról

A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Médiakutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC netpanel tagok töltötték ki, a mintanagyság  1200 fő volt, az adatfelvétel többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a magyar internethasználó lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.

Forrás: Café PR