Társadalmi Befektetések Díj 2012

 

A MAF Társadalmi Befektetések Díj a Magyar Adományozói Fórum által 2006-ban alapított Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó Díj új alapokra fektetett és nevében is megújított jogutóda, amely a hazai vállalatok társadalmi befektetési programjait olyan minőségi szempontok alapján értékeli, mint a partnerség, a hatás és az innováció. Lapunk ismerteti a dij akruális pályázatát.

A pályázat szempontrendszerének kidolgozásában a 2010-ben megalakult IMPAKT, azaz  Innovatív Magyar Programok a Közösségi Támogatásokért csoport nyújtott segítséget, amely  12 hazai nagyvállalat (Alcoa-Köfém  Kft., Ericsson Magyarország Kft.,  Holcim Hungária Zrt., KPMG Tanácsadó Kft., K&H Csoport, Magyar Telekom, MOL Nyrt., OTP Bank Nyrt., Provident Pénzügyi Zrt., Raiffeisen Bank Zrt., sanofi-aventis Zrt., Vodafone Magyarország) társadalmi befektetéseivel foglalkozó szakembereit tömöríti.

A megújult díj átadásának célja, hogy a vállalatok példaértékű társadalmi befektetési programjainak bemutatásával, elismerésével és a lehető legszélesebb körű publikálásával hozzájáruljunk az üzleti szektor társadalmi szerepvállalásának erősítéséhez, továbbá a vállalati döntéshozók ilyen irányú szakmai munkájának inspirálásához, személyes szerepvállalásuk növeléséhez.

A MAF Társadalmi Befektetések Díj a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalását elismerő szakmai díjak között az egyetlen, amely  a CSR-hoz kapcsolódó tevékenységek közül kifejezetten a társadalmi befektetési programokra fókuszál, és előtérbe helyezi a társadalom  valamint a vállalat számára megteremtett értékeket, az elért eredményeket és hatást.

Miért érdemes indulni a pályázaton?

A pályázat elkészítése során egy, a nemzetközi standardok és a hazai tapasztalatok ötvözésével kialakított, professzionális és objektív szempontrendszer alapján van lehetőségük saját tevékenységüket mérlegre tenni.

Egy nyilvános és független megmérettetésben való részvétel hozzájárul, hogy  transzparensebbé váljon a vállalat támogatási gyakorlata, így bizalmat épít a partnerekben, a vállalat dolgozóiban és a támogatottakban egyaránt.

Mivel nem a vállalat teljeskörű CSR tevékenységét vizsgálja, hanem önálló, a társadalmi befektetésekhez kapcsolódó programokat, ezért a kiemelkedően sikeres, de esetleg kisebb költségvetésű, és kevésbé komplex programokkal is eséllyel lehet pályázni.

A pályázati űrlap kitöltése segít újragondolni, átvilágítani az eddigi tevékenységeket, felmérni, hogy a vállalat társadalmi befektetései során milyen  “megtérülést”  volt képes elérni  társadalmi és vállalati szinten.
A pályázatot beküldő vállalat képviselője kedvezményesen vehet részt a konferencián és a díjátadón.

 

Forrás: Magyar Adományozói Fórum