Idén egy magyar csapat, a budapesti HPS Group PR-osai, nevezetesen Medina Paloma és Hadnagy Luca nyerte a rangos Cannes-i Nemzetközi Reklám Fesztiválon a Young Cannes Lions PR fődíjat. 1995 óta rendezik meg a harminc év alatti szakemberek számára a fiatal oroszlánok versenyét, melyen a részvétel feltétele először a nemzeti fordulóban megszerzett győzelem. A Young Cannes Lions előválogató verseny a KRU (Kreatív Utánpótlás) programon belül valósul meg, amelynek kiemelt szponzora és szakmai partnere a Magyar Telekom. Az itthoni előválogató versenyt az előző évekhez hasonlóan a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) szervezte.
A fiatal oroszlánok versenyén 2014 óta szerepel a PR szekció, ahol 24 óra leforgása alatt kell az adott nonprofit szervezet által kiírt brief-re kommunikációs stratégiát kidolgozni. A két fiatal és szerény leányzó nem is hitt a győzelemben, elsősorban inspirálódni jöttek a versenyre, végül pedig az arany oroszlánnal, rengeteg élménnyel és inspiráló tudással és – valljuk be – némileg barnábban tértek haza.
A Brit Vöröskereszt kihívásra, versenymunkájukban a Csád-tó, több mint 11 millió embert érintő kiszáradásának katasztrófáját kellett az emberekhez közelebb hozniuk, melyet ők úgy oldottak meg, hogy a rázós, a hírekben mégsem szereplő, a tudósok szerint visszafordíthatatlan drámát átültették Magyarországra, nevezetesen a Balaton kiszáradását felvázoló pályamunkával szolgáltak. A zsűrinek tetszett a kreatív megoldás, az insightok, és mivel elsősorban technológiai megoldásokat kerestek, így életszerűvé vált az ötlet. A díjátadó után találkoztunk a lányokkal, akik egyébként nem is PR-t tanultak, és elmondták, hogy rengeteget izgultak, és a hihetetlen győzelmet még fel sem tudták fogni. Rengeteg interjút adtak, majd belevetették magukat a konferenciák programjaiba.
Az egyhetes kreatív-fesztiválról készült összefoglaló írásunk itt található.